Logg inn

Getynet ID - Enkel login til mange tjenester
  Identifisering
radiator-250558_1920.jpg
Nyhetsbrev fra styret - februar
Publisert 10.02.2021

Hei seksjonseier/leieboer. Vi vil oppdatere deg litt på hva som skjer i sameiet om dagen.

Radiatorer – varme

Vi fikk meldinger fra noen av dere om problem med å få skikkelig varme i radiatorene. Nå har vi derfor gjennomført en service vi håper har løst problemet.

Vi vil fra nå av inngå en årlig serviceavtale, som vil forebygge og sikre at kvaliteten på varmen vil holde seg bedre og nødvendig vedlikehold på systemet blir ivaretatt.

NB - Det kan være at det trengs noen småjusteringer for å få optimal funksjon av systemet. Det er derfor viktig at du sender e-post til oss hvis du fortsatt syns at radiatorene ikke fungerer slik de skal.

Rengjøring i garasjen

Du har sikkert lagt merke til at det har vært møkkete på gulvet i garasjeanlegget siden forrige rengjøring. Dette skyldes en feil på maskinen vi bruker. Vi må skaffe nye deler for å få løst problemet, men styret er på saken. Vi ber om litt tålmodighet og lover at vi skal finne en løsning og få rengjort ordentlig igjen.

Vedlikehold - taktekking av svalgang

Det har vært utfordringer med vanninntrengning i forbindelse med takene over svalgang. Bl.a. har fall på taket vendt feil vei og utsatt bygningen for unødig belastning når det gjelder vann. Dette vil nå bli utbedret. Vi har innhentet flere tilbud og takket ja til et tilbud fra Buskerud Blikk, som etter planen vil igangsette og gjennomføre arbeidet innen påske.

Lyspærer svalgang og varmekabel ved innkjøringen til garasjen.

Vi har i vinter hatt problemer med varmekablene som skal sørge for isfri innkjøring til garasjen. Den har ikke fungert helt som den skal. Det har blitt byttet en sensor men vi er litt usikre på om problemet er løst. Vi følger opp saken.

Det har også vært mørkt ved svalgangene innimellom. Elektriker fikk avdekket en defekt lampe som gjorde at sikringen til stadighet gikk og at pærer ofte måtte byttes. Vi har koblet ut den defekte lampen og sikringen skal ikke gå nå.

Vi ser at pærene også går ganske ofte også, uten at elektriker har funnet helt ut av hva problemet er. Men vaktmester skal sørger for at pærer blir byttet.


Callingapparater og navnelister

Vi har gjennomført en service på apparatene, og håper at det nå fungerer bra hos alle. Nye navnelister settes opp denne uken.

Til alle med leilighet i 1. etasje vil vi printe ut klebeetiketter med navn på. NB – det er viktig at du som leier ut har oppdatert kontaktinfo om din nåværende leieboer på «Min Side». Det er den listen vi bruker når vi lager navnelappene.

Utbedret merknad heis brann

Det er et krav fra brannvesenet om at heisene automatisk skal gå til 1. etasje hvis alarmen går. Dette fungerte ikke som det skulle hos oss, og vi fikk derfor merknad ved årets kontroll av brannvarslingssystemet. Vi har nå utbedret i henhold til disse kravene.

Dugnadspenger

Til info: Dere som deltok på dugnader i 2020 skal nå ha fått tilbakebetalt dugnadspengene ved at summen er trukket av på felleskostnadsfaktura for januar mnd.

Søppelhuset

Dessverre er det enkelte som tar seg til rette og setter fra seg søppel utenfor søppelhuset, ved siden av dunkene eller ikke bretter/tråkker pappkasser skikkelig sammen. Dette skaper problemer da Rfd ikke tar med seg søppel som ikke ligger nede i dunkene. Det er viktig å utnytte plassen i dunkene og sekkene for at alle skal få plass til sitt husholdningsavfall.

Vi minner om følgende:
  • Hver enkelt tar ansvar for at husholdningsavfall legger skikkelig oppi dunkene.
  • Avfallsordningen sameiet tilbyr er kun dimensjonert for normalt husholdningsavfall (vanlig matavfall, restavfall, papiravfall, glass og metall). Søppel i større mengder, som for eksempel i forbindelse med oppussing, kasting av møbler, hvitevarer, elektriske artikler, søppel i forbindelse med inn- og utflytning, isopor og emballasje eller annet som ikke kan sees på som normalt husholdningsavfall må den enkelte eier/leieboer ta hånd om selv.
  • Vi har dessverre hatt noen tilfeller av store mengder avfall som er satt i søppelhuset. Oppdages slikt vil den ansvarlige bli belastet med ekstra kostnader dette påfører sameie.
Dette var alt vi hadde denne gangen :)

Vi ønsker deg en fortsatt god vinter.

Hilsen styret.

Fordelsprogram for beboereLes mer

Her er vi

Konnerudgata 19-21
3045 Drammen